Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



fredag 29 april 2011

ÖIJEBERG till vardags


Hej!
Vilken vår det är. Hoppas att fler än jag har möjlighet att vara ute nu när det är så fint.
I dag tänkte jag bli lite privat här på bloggen.
Många ser mig som arbetande i min hundtillbehörs-butik i Torsby.
Men jag har ett annat liv också....
10 dagar varje månad så är jag i butiken på bestämda tider.
20 dagar varje månad gör jag som jag vill.
Vi kan kalla det hemmafru, lyxhustru, MATTE TILL HUNDARNA,
men........ jag måste brodera ihop till min lön under dessa dagar också.
Och jag har bra diciplin på mig, jobbar mycket, men när jag vill. 

Förmiddagarna är min alldeles egna tid.
Ute med hunden- skyltet sitter oftast på dörren då. (finns på affären VACKRA i Torsby)
Promenader, bara vara stunder, mycket frisk luft är så viktigt för mig.


Här kommer jag!
Gillar skogen, naturen, stillhet, tystnad,
Någon mera här som vill ha mera av sådant i sitt liv?
Se till att få lite tid till det. Det är viktigt i livet.


Fotografera är också spännande.
Här ovanför är en bild på Merrie, bilden är softad i Photoshop.

Det goaste som finns är att fika med goa hundvänner ute i markerna,
efter ett härligt, jobbigt träningspass med hundarna.
Jag syns sällan på uppstyrda kalas, finklädd och tillgjord, det är inte jag.
Tycker det är riktigt skönt att fyllt 50 och börja förstå vem man är.

Nu går jag ut till våren och tittar vad som hänt med vår natur sedan i går.
Kram till er alla  / Lotta


4 kommentarer:

VACKRA hem och interiör sa...

Vilket härligt inlägg!!! Vilka härliga bilder - du ser ut att njuta av livet! Ååh den här tiden på året är så ljuvlig ska sätta mig på verandan en stund med min kaffekopp!
Ha en härlig Valborg!
Kram
Pia

Lena & Zorro sa...

Det är gôtt och läsa att det finns folk som tänker lite på att ta vara på sej och njuta av livet.Jag har lit svårt för det , men jag föröker att tänka på vad jag tycker om. I dag ska jag med Maria till Veronica och rida och det tycker jag verkligen om . Det blir 3:e gången jag rider denna vecka, kanske går det till överdrift,men det är såååå kul. Ha en trevlig HELG!!!! Kram från Lena & Zorro.

catrine sa...

När jag blir stor vill jag bli som du <3

Lillan och Zelda sa...

Underbart Lotta! Bra att du ger dig dessa viktiga stunder. Varför gå på fest när man kan mysa i skogen=)
Att du har sån disciplin på dig är duktigt! Jag är impad!