Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



söndag 22 april 2012

Hos mig är det vååår


Våren är här hos mig!
Det märks så tydligt...
Kepsarna kommer fram,
Klarälvstravet har kommit hit med massor av västar som det ska broderas på.
Ridklubben förbereder sig för vårens tävlingar, schabrak till tävlingsryttare.


Hundkurser drar igång, och just nu så leder jag två kurser
här i Ekshärad. På bilden ovan testar jag att "köra" springer spaniel.
Denna tjejj var sååå förig o fin.
 -ja, sa hon, jag vill vara med dig och träna, och då fick hon korv.....
Emellan stora, grova brodyrer så slinker det in finbrodyr.
Vacker monogram med blomkrans runt.
-så fint!
Detta är ett örngott med volanger på.
Visst är det fint till bröllopsgåva, doppresent, examen mm)

Ja så har vi det här.
Va roligt det är att få visa glimtar från min arbetsdag.
Skillnaden mellan arbete o fritid är "fintrådig".// Vårkänslor från Lotta


Inga kommentarer: