Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



fredag 27 juli 2018

Sommar o varmt

Hej
Vilken varm sommar, phu !
Har inte haft semester ännu, men snart så....
Tycker det är lika bra att jag jobbar i värmen, för jag gillar inte att bara lata mig.
Ja det skulle i så fall vara en timme ungefär då... men sedan blir man ju uttråkad.
🍓

Alla mina maskiner är nu flyttade till Torsby, det innebär ett nytt sätt för mig att jobba på.
Testar måndag till fredag, ledig  kvällar och helger.
Ovant... för en människa som jag, som är mest kreativ på kvällstid.
Det är då som pysselhjärnan vill ha sitt 🤓😊
🍓

Dom här två ( Elvira golden och Iris spaniel ) ligger och sover bort dagarna.
Alldeles för varmt för promenader och träning.
Men vi får ha tålamod och vänta ut väderleken, tids nog så blir det höst och svalare.



Ni som har möjlighet, närhet till sjö, ta er i kragen och bege er till vatten 😋🏊🏻‍♀️
Det är viktigt att vara lösningsorienterad  när det krisar till sig,
och värmeböljan, hettan, vattenbrist och eldsvådor räknas nog som kris.

Vi badar på det allra finaste stället, sjön Gröcken
Nu ska ni få se en fin solnedgång där ifrån.


Kan inte få för många solnedgångar i min minnesbank.
Samlar på mig fina minnen och foton inför kommande vinter.

Nu önskas ni en fin fredagskväll
Ha dä gött !






Inga kommentarer: