Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



lördag 3 mars 2018

Vi behöver lite orange i våra liv


Ett år har gått sedan jag hade lust med bloggande
Ett bra år på alla sätt och vis.

Vi har installerat oss i en fin två i Torsby,
har Solbergs-torpet kvar och hyr ut mormor-huset på Framnäs.
Vi är i lägenheten mera än vi trodde vi skulle vara... det är så enkelt på något vis.

Det känns så rätt för mig och Eilert ( min snälla sambo)
att få ha det så här.

Nära till Valbergsgården, där jag jobbar som timvikarie
Nära för Eilert när han ska ut och köra färdtjänst.
Nära till " gamla " goa vänner som känner oss sedan vi var unga/yngre 👧👨
Nära till hundaktiviteter mm
Affärer, badhus, stort bibliotek, tusen promenadvägar
och LJUS överallt vintertid.

Och vet ni vad....
förut när någon frågat var vi är så har jag svarat
- i Solberg
- på Framnäs
men nu hör vi oss säga
-vi är hemma...
märkligt men så är det.

Nu åter till orange.. inte har jag hört att orange är på modet just nu
Men beställningar som kommer in på brodyrer och tryck är i just orange

Nu ska ni få se
Vilken färg ska vi ta till detta schabraket ?


Glada mössor som syns




Mössor med massor av reflexer


och tittar man efter lite noga så visst skiftar väl lilla Iris i orange, så fint 💓💓💓


... här kommer en orange till... älskade Elvira, Viran , Vildhjärtat.

Kram från Lotta

Inga kommentarer: