Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



fredag 16 december 2016

NYHETER i December



Vi har varit ute som vanligt på förmiddagstur mina hundar och jag.
Idag var kameran med igen.
Tyckte det var lite grått ute så vi tände lyktor i vår gamla ek...


Vår klätterhund Elvira passar på att leta höga höjder, hon vill uppåt här i livet. Här ligger våra plattor på hög för vi har borrat och fått bergvärme. Plattorna ska på plats igen till våren.


Iris stylar framför kameran...


Vi har varit på julbord till Pärlan i Lysvik, fräscht o fint och världens gladaste servitör fanns vi vårat bord.
I alla fall så det första jag såg när vi klev in var ett fönster med julkulor.
Varje år köper jag en julkula och i år blev denna vald.
En glittrig julfasan, visst är den fin ?

Och nu till vår NYHET.
Jag gillar inte det mörka som finns i Solberg och på Framnäs...
Jag har ett stort behov av goa kvällspromenader. Sedan jag var liten så har jag varit ute med djuren på kvällarna, Ajja min pudel, hästarna på Täppan, brukshundsklubbskvällarna och promenaderna i Torsby under de nästan 20 år jag bodde där.
Och istället för att gnälla över mörkret så får vi oss en lägenhet i Torsby.
Vi har bestämt oss för en liten lägenhet, gud så skönt det ska bli.

Just nu har vi två hus med fem kilometers avstånd. Vi börjar bli trötta på att ha det så, tungt att sköta.
Vi jobbar mycket och vi längtar till Fryksdalen.

Solbergshuset ska vi ha kvar, vi kan inte lämna vilda djur o blommor och våra fina stigar där. Men att ha alternativet i Torsby tror vi kommer passa oss.

Och tryggheten när vi blir äldre... fem minuters väg till närmsta vårdcentral, stort bibliotek, badhus, fina affärer, våra gamla vänner...

Nu slänger vi oss ut i detta och det känns bra.
Huset på Framnäs ska vi försöka hyra ut.
(bilden är lånad)

Ska ni göra något nytt här i livet då, nya mål och framtidsutsikter ?

Kram från Lotta


Inga kommentarer: