Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



måndag 5 januari 2009

Vacker Vinter


Har ni hört så kallt vi har i Norra Värmland. Jag tror vår termometer har frusit fast på -20,5.

Efter promenaderna så har jag äppelröda kinder och frost i håret och jag ääälskar riktig vinter.

Idag när vi kom in, jag och mina hundar så pysslade vi med kloklippning och tassvård.

Vad gör ni en sådan kall dag?

Brodyrmaskinen gick igång också, och nu testade vi att göra en mjuk kruka, egentligen så skulle det bli en godisskål, men eftersom allt godis är väldigt slut här efter helgerna så fick det bli en blomkruka istället. Broderade en vinterhare på den.

/ Lotta

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag,Ingela och Maria tränade lydnad på nyårsaftonen i ridhuset
-20*.Detta tycker nog många är idioti,men du ska veta vad kaffet smakade gått i pausen och grisörat på vägen hem var det inget fel på helre tyckte Zorro. Hundfolket är nog inte riktigt kloka eller vad säger du. Ha det bra// Lena & Zorro

Lillan och Zelda sa...

Ha, ha.. nä vi ä nog inte kloka=)
Jag & Zelda roar oss förutom promenader, med massage och tandborstning o.s.v. eltandborsten är fenomenal, den vanliga tuggar hon bara på men eltandisen accepterar hon så nu luktar hon inte sopor längre=)
Men himmel vilken söt kruka du gjort!