Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



onsdag 7 oktober 2009

Tjänstetecken

Äntligen färdigt.
Jag ligger långt efter med mina brodyrbeställningar, men
har fått färdigt lite ditt o datt i alla fall.
På bilden ett tjänstetecken till en golden fröken.

Som egen liten företagare så är det så mycket som ska göras:
Beställa, betala, bära (hur mycket som helst)
bokföra, städa butiken ute och inne,
så ska man försöka få in lite pengar i företaget också.
Försälja, göra brodyrer, trycka transfer, fakturera mm.
Ta hand om sig själv????
Något som betyder mycket för mig det är en dag i veckan (rättare sagt 2-3 timmar)
som vi träffas jag och en go vän med kaffekorg o hundar och tränar en stund.
Vi pratar o skrattar och hjälper varandra med apporteringsövningar.
Delar på kaffebröd och andas frisk luft.
Något mer som betyder väldigt mycket det är när jag kommer hem vid
19.00 efter en dag i butiken och min snällaste goaste mamma
har maten klar.
En liten pratstund med henne om allt möjligt. Där kan jag sitta och vara precis
den jag är för stunden. Skönt.
Ibland så kommer det vänner för en fika i butiken.
Ni är så välkomna dit, in bland kartonger, pärmar, papper.
Små stunder som är värda mycket.
// Lotta



1 kommentar:

Lillan och Zelda sa...

Härligt att du finner guldkornen i vardagen. Jag tror det är jätteviktigt för att orka med.
Kram på dej!