Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



söndag 9 januari 2011

Home


Home, hemma. Det är här jag varit i fyra dagar.
Min bil har stått orörd, jag har ätit vad som funnit i kylskåpet,
ägnat mig åt mig själv, hemmet och intressen.
Det har varit som en liten semester.Via datorn så åkte jag en sväng till Amerika, och där
köpte jag in en ny brodyrfont som jag nu sytt upp.
Jädrar så fin.... Den här brodyren som är på bilden ovan,
den ska nog få bli till cafe´gardiner i mitt lilla kök, så jag sydde två stycken.

Min lampskärm blev också klar under dessa dagar.
Vitbrodyr på vitt tyg. Alltid fint.


Lägger nu till en etikett som heter INREDNING.
Där kommer jag att spara inred-bilder.


Mitt stora behov av frisk luft har också fått sitt.
Promenader, hundträning mm.
Hundarna och jag packade bilen och reste iväg till
Torsby Brukshundklubb idag.
Vi hade så roligt tillsammans hundvännerna och vi.
Vi tränar så olika saker, lite lydnad, apportering, några var bara ute
på klubben för att ta sig en söndaspromenad.
Vid kaffebordet har vi bara såååå mycket att prata om
om vad då??? -våra hundar så klart.
// I morgon är en ny dag//
Lotta


2 kommentarer:

VACKRA hem och interiör sa...

Så jättefin brodyr du gjort, både den med "Home" på och lampskärmen. Ja, man kan resa långt utan att ta bilen, visst är det fantastiskt vad världen "krympt"... Ser att du lagt till "etiketter" på din dator... Har försökt läsa mig till hur jag ska göra, men inte kommit underfund med detta. Du kanske kan visa mig under veckan.
Ha det bra!
Kram
Pia

Lillan och Zelda sa...

Lampskärmen blev jag helt sålt på! Så himla fin!
Du är så duktig Lotta!
Kram