Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



lördag 19 mars 2011

Hemma hos mig

 God Kväll!
Hur har ni det en lördagskväll?
Jag är ledig och har faktiskt fotograferat saker jag har runt mig som jag blir lycklig av.
Kan redan nu avslöja att det är ett liiitet hemma-hos repotage, kan man säga.
Fast ni får inte komma in i sovrummet och så.
Eller, ni får inte se nästan någonting för mitt hem är rörigt men användbart, och jag älskar det.
Små detaljer visar jag gärna, för jag tror att det är så, att man ska försöka se
det fina i livet, även om det är pyttesmått.
Överst  så finns mina små juveler "Mårbacka-pelargon" i skiraste, finaste rosa.
Alla mina pelargoner har fått ny jord senaste dagarna, och mitt i jordröran, fällande
 golden retrievers och sköna urtvättade gamla kläder, så kom grannfrua Eva in
för en kort pratstund. Roligt, jag kan faktiskt säga att jag bjöd in henne i vardags-
stöket, för hon kom förbi och hade varit och hämtat sin post.
Skulle ni vågat? Jag gör så, så här är det oftast HEMMA hos oss.
 Nu tränar jag på att se de små fina sakerna i vardagen.
Och då finns det en hel del. Det har vi alla runt omkring oss. Titta lite där du sitter nu......
En mjölk-kanna med tulpaner i alla färger
Att välja dagen finaste mugg att dricka kaffe i, (muggar gör mig lycklig, det kan man ha många,
gärna olika, det är roligt)
Lilla sovande ängeln.
Hemma hos Lotta -verandan i aftonsol. Fiint.
 Det här är Hemma Hos Lotta - i datorn, där ni har jag massor av vackert.
Vit halsduk, olika garner, virkat, stickat, bilden är lånad från en blogg, och något liknade
är jag sugen på att göra.

Hemma Hos Lotta -köket.
Dagen Smoothi.
Apelsinjuice, en banan, en tesked honung, babyspenat o lite grönsallad, 1/2 dl fiberhavregryn.
Eller blanda ihop annat nyttigt o gott, intages varje förmiddag.
Glaset ÄR snett, och gör mig glad. Fick detta av min goa moster Annica för många år sedan.
Ser ni Musse Pigg?
 Nu har vi kommit ut i vinterträdgården.
Den är fantastisk.
Oftast ser den lika ut dag ut o dag in denna årstid,
men en dag under veckan som gått så tittade jag ut som hastigast, och fick se
en fasantupp gå över min gräsmatta. Otroligt grann, och ses nästan aldrig i våra trakter.
Små ögonblick av lyckorus.

Ha det nu gott denna lördagskväll.
Nästa gång jag skriver så kanske jag har broderat något roligt att dela med mig av.
Kram från Lotta



3 kommentarer:

Catrine sa...

Du är så klok Lotta och du har så rätt . Det här behövde jag bli påmind om , imorgon ska jag finna några ögonblick mitt iallt <3

VACKRA hem och interiör sa...

Så kul att få komma hem till dig!!! Hos mig får folk gärna komma in i mitt vardagsstök, dock ej de som är känsliga och förfasar sig... Min mamma var likadan, när hon bakade syntes det i hela hennes kök. En gång kom någon granne oförhappandes förbi och blev så glad över att se röran - det syns verkligen att du bakar utbrast han glatt, det gör det inte hemma... Vilka fina ögonblick du bjöd på i ditt inlägg - tänk också att plötsligt få se en fasan...
Ha en skön kväll!
Kram
Pia

Lillan och Zelda sa...

Jag gillade att få kika in hos dig Lotta! Fina bilder med fina motiv! Du är så god människa och tänker så vettigt. Kraaam!