Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



tisdag 24 maj 2011

Änglar som svävar

Hej på er!
Är det någon som är inne på datorn nu i Maj, eller ligger alla i rabatterna och mår gott
bland blommor o frön?
Här är det förberedelser för Ekshärad Marknad som kommer 28-29 Maj.
Jag ska få ha ett litet bord hos Dojjor & Don, Evas Garner & Kreativanotten.
En liten utställning blir det, som visar maskinbrodyr.

Har fixat till några änglar, skira o fina,
så tog jag mina fötter och gick in till Pia på Vackra i Torsby för att köpa band
till änglarna,
-nej, inte band, sa Pia. De ska sväva.
Så försvann hon en stund, kommer fram med en liten trådrulle och så provade vi med genomskinlig tråd,
o gisses så fina dom blev.

Lavendelpåsar i tvättat linne, med virkad kant och monogram på.
Önskar ni kunde känna den lugnande goa doften.
Tänk riktigt på den så tror jag ni känner, eller hur?
Beställnings-vara om man vill ha en speciell bokstav broderad. Pris 50:-

Jag fann ett ställe där man gjort brodyrer av gamla leksaker.
De är riktigt söta.
Kanske en gåva till ett litet barn.
Det här är också tvättat Linne och virkad kant.
Storlek 25 cm x 18 cm. Pris 89:-
(tänkte också på bordercollie eller annan vallande hund när jag såg fåret.
så jag har gjort någon frotte´handduk också)

Tar mig givetvis lediga små stunder.
På bilden ovan finner ni goa vännen Agneta med hunden Eros.
Det är regn ute och lite kallt men Eros gör sig redo för
ett tufft jobb. Han ska över på andra sidan skogstjärnen för att hämta en trut.
Det skötte han utomordentligt.

//Kram alla ni därute. Lotta


1 kommentar:

VACKRA hem och interiör sa...

Fniss... ja, du Lotta...
Förstår om du inte kan slita dig från din brodyrmaskin... lavendelpåsarna är fantastiskt fina, ja änglarna också för den delen!!
Kram från nattugglan
Pia