Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



måndag 6 juni 2011

Trädgårds-dags

Naturen är väl för härlig!
Den här helgen som varit har jag haft en lill-semester.
Lördag så städade jag runt lite, både på altanen och inomhus.
Och bakom en gardin fann jag ett underverk förstår ni.
Min mormor hade denna clivia, och jag fick se en så vacker blomma när jag
torkade fönsterhyllan. Den fick komma fram på bordet som dekoration ett tag.
Jag tände ljus och längtade till hösten. Visst är det fint?

Samma kväll så gick jag ut för att fotografera himmel.
Testade lite olika inställningar och så,
In för att kolla bilderna i datorn, och vad får jag se, jo......
Om ni tittar riktigt noga.....
så är det TVÅ HJÄRTAN ovanför mig i solnedgången.
Inställningen har jag glömt, tycker att bilden är magisk.
Vad tänker vi på när vi ser dessa hjärtan...

Det har varit TRÄDGÅRDS-DAGS under helgen också.
Jag har gått fram med gräsklippare o röjsåg (jo, jag har en egen kvinnlig, lite lättare sak).
Rensat ogräs, planterat klematis o humle.
En ledig dag, en egen trädgård, jobba i den utan stress, det tycker jag är skönt.
Ingen säger att det måste bli färdigt fort. Trädgård kan vara avstressande.

Jag har umgåtts med goa vänner, badat med hundarna, haft det gott.
Men idag var det tillräckligt med ledigt, jag har återgått till
min kreativa kammare och mina brodyrmaskiner.
KRAM från Lotta

2 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken otroligt spännande bild!!
Ja, trädgårdsarbete är som meditation om man tar det på rätt sätt!

När det gäller jättevallmo, rekommenderar jag dej att köpa en planta istället - så gjorde jag och den har blommat nu under flera år!
Önskar dej en härlig pingstdag!
Lisa

Unknown sa...

Häftig bild :)
Kärleken är nog universums starkaste kraft. Och trädgårdsarbete är rogivande.

Kram Maria