Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



torsdag 28 juli 2011

Recept o Förlovning


Hej alla vackra!
Har ni varit ute och sett så mycket bär vi har i
Västanberg och i övriga landet?
Vi har plockat hallon o blåbär och i mitt lilla trädgårdsland
har vi skördat Mangold (förvälld + en klick Bregott mmmm).
Om det är några bak-intresserade här så tänker jag nu bjuda
er på ett krispigt SMULPAJS-RECEPT

1 1/2 dl vetemjöl
1 dl strösocker
125 gr smör
(ha allt i matberedaren och låt det blanda sig)
5 dl Corn Flakes blandas i sista sekunderna så att det blir något mindre bitar.

Ta en form, bred ut 1 1/2 dl potatismjöl + 1 dl strösocker i formen.
Ta de godaste bären eller tex äpplen och fördela i formen.
På med smuldegen.
175 grader ca 20 min.
Glöm inte vaniljglass till.


Vi badar också. På bilden är det vår underbara drottning Merrie som badar och mår gott.
   Igår kväll for vi i väg till sjön Gröcken och simmade i solnedgången.
Jag kände mig som en Zorn-kvinna i vattnet.
Fnittriga, go pratstund, lite ledigt.
Tack fina granne för en stund tillsammans vid en sjö.


Broderandet tar jag aldrig ledigt ifrån.
Visar er en pytte-detalj i en brodyr som ska bli.
Två goa människor som tycker mycket om varandra,
har bestämt sig för att FÖRLOVA sig.
Och jag ska få göra brodyren på en fin present, beställd av en väninna till paret.
Om jag kommer ihåg, så ska jag visa er hela brodyren (när jag fått tillåtelse)
NU FÅR DET BLI EN KOPP KAFFE
/KRAM FRÅN LOTTA

Inga kommentarer: