Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



onsdag 2 november 2011

Julpyssel i ateljen

Höst-mörkret är här och nuförtiden så tar jag mig tid till
JULPYSSEL.
Det broderas, och jag letar bilder på nätet, som sedan skrivs ut.
Här på ett silvrigt fint papper....
 Silkespapper, spetsar o fina bilder....
och det blev en julgranskaramell.
Blir ni lite pyssel-sugna nu?? Bra.

 Av olika slags mossor, ljung, granris mm formas dörr-kransar...
Det doftar höst runt hela mig.
Ser ni vilken dimmig november-kväll det är ikväll.
Det kan vara fint det också.
Det känns helt underbart.
Brodyr-jobb kommer in i lagom takt och jag får tid över för riktigt mysiga saker.

Glöm inte att göra det ni tycker är roligt!
Kram från Lotta

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi.. sa till ungdomarna här hemma att det är nog dags att öppna årets julverkstad här hemma :)
Kul att se att jag inte är ensam
Kram Maria

VACKRA hem & interiör sa...

Åh, så mycket mysigt du gjort och det riktigt smittar av sig...
Kram
Pia