Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



tisdag 29 mars 2011

En sockersöt lapp

Jag har varit sjuk.
En sån där tråkig magsjuka med tillhörande enorm trötthet.
Nu ska jag inte bli privat och prata sjukdomar, utan
mera om -när börjar man bli frisk.
Jag tror det började vid 15.00 på söndag, då jag
kände mitt vänstra öga dras till trådrulle-lådan.
Där någonstans vände det. Jag blev även sällskaps-sjuk och ringde
en god vän för lite småprat. Det är allt skönt när man mår "som vanligt" igen.

Nu har jag sett på kläder, i tidningar, på bloggar mm,
att det är fint med små lappar som är lite slarvigt påsydda på
det man själv önskar, på gardiner, handdukar, väskor, finaste skjortan, kjolar mm.

Började sy små söta monogram i vinröd matt tråd.
Har en bit gammal solblekt, urtvättat linnetyg som jag spar på och är rädd om,
Det tyget valde jag att brodera på.

Och här blir det REKLAM.
I mitt jobb ingår att bära hundmatsäckar, klippa klor,
gosa med lortiga små hundar mm. Det gäller att vara rätt klädd.
Jeans-skjorta är tåligt och lätt-tvättat.
På en sliten gammal jeans-lapp broderades upp en snirklig script.
Min första egna REKLAM-LAPP på 8 år.

//Kram från Lotta

3 kommentarer:

VACKRA hem och interiör sa...

Såå fina små lappar!! Förstår om inspirationen bara flödar!
Kram
Pia

Lillan och Zelda sa...

Snyyyyggt!

Unknown sa...

Snygga lappar :))

Trevlig helg
Kram Maria