Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



onsdag 17 augusti 2011

Framtiden (LEV DIN DRÖM)

Nya tider!
I dag ska jag berätta något för er.
Berätta om mina nya beslut.
Det här inlägget blir mycket text och det enda jag vill skriva om mig privat.

De sista åren som varit har ändrat mina tankar.
Jag har mist några väldigt kära.
Alla väldigt snabbt.
Från ena dagen till andra - bara borta....

Samtidigt blommar en sjukdom upp -
reumatiker.
Nu har jag äntligen tillsammans med min goa doktor fått BRA medicinering,
så jag mår bra!
Utom sommartid, jag mår inte gott att värme.

Sjukdomen tar tid av mig. Det är jätteviktigt att röra på sig för att inte stelna i kroppen,
stretching, yogaövningar och tid för återhämtning.
För min del så är så att jag har en viss mängd energi att ta av under dagen.
Den råkar ta slut vid 17-tiden hur jag än bär mig åt, jättetråkigt.

Ja, ja både sorger och reumatism är kroniskt, det vet ni alla som drabbats.
Och bara jag själv kan ordna till så att jag mår bra.
Hur vill jag ha mitt liv framöver?
Vad vill jag göra på fritiden?
Hur ska jag försörja mig?
VAD ÄR VIKTIGT och hur vill jag må?

Men gud, det är ju bra frågor till alla Er därute också, eller hur.

Jo, jag vill:
-vara med min trädgård mera
-ha mera tid med familj, vänner o hundarna
-HEMMA
-arbeta hemma
Så jag drar mig tillbaka, stänger min affär med hundtillbehör i Torsby.
From 15 sept-11
har jag inget jobba att gå till, en märklig känsla. OCH UNDERBAR KÄNSLA.
Jag testar att leva på min nya dröm
Symakinsbroderi o sömnad.
Mina brodyr-maskiner o jag har tränat i 5 år nu och nu känner vi oss säkra tillsammans.

På något vis har jag tänkt mig att ha en fot kvar i Torsby just för brodyrer.
Ännu vet jag inte hur eller var. Jag tror det löser sig.
Någon av er som har en ide´?

Efter 8 år utan semester så tar jag det lite lungt fram till nov-dec.
From nu så blir bloggen inriktad på brodyr-inspiration mm.

LEV DIN DRÖM// Lotta

4 kommentarer:

VACKRA hem & interiör sa...

Det ska bli roligt att följa dina nya öden och äventyr!!! Att du skriver om dina funderingar och beslut kring detta får även mig att stanna upp och fundera lite, och säkert även andra... det är tankeväckande och inspirerande. Vi hörs snart igen...
Kram
Pia

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

Vill bara säga att jag känner igen mig i ditt inlägg. Jag har oxå fått diagnosen & det är inte kul. Jag trodde att det bara var jag som mådde sämre på sommaren...
Men vi som har denna jobbiga sjukdom får kämpa vidare & fortsätta hålla på med det vi älskar & själklart hundar :o)
Kram Anna

Unknown sa...

Bra beslut att lyssna in kroppen. Ska bli roligt att följa dina vidare äventyr.
Bra frågor och funderingar som vi alla behöver ställa oss med jämna mellanrum.
Kram Maria