Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



torsdag 11 augusti 2011

Skördetider i Solberg

Vaknar till en vacker dag!
Idag ska jag få träffa min goa vän för en fika och småprat.
En viktig stund för mig. Det är sällan vi tar oss tid med varandra.
Eller.... det kanske är bra att det är sällan, för alltid har det hänt
något under dagarna o veckorna som gått som vi måste dela.
Bilder nedan från mitt kära Solbergs-Torp.


Squash i massor, sockerärtor, rödbetor, lök, morötter och blommor.
Bara att plocka och äta.

Den här ängeln är en av mina (och många andras) favorit.
I min lilla sykammare har jag ställt ett gammalt fönster,
i fönstret.....
I en av de små rutorna har det blivit en vit skir tygbit med ängeln på.
Tyget är från VACKRA i Torsby.
Silduks-tyg, så underbart fint.

I nästa inlägg så tänker jag skriva om ett beslut jag tagit.
Jag tror en "dörr står på glänt".

Kram från Lotta


1 kommentar:

VACKRA hem & interiör sa...

Ja du Lotta, du må tro att jag är nöjd med mina små fynd... Så fina bilder du visar på bloggen, du ser ut att ha riktigt gröna fingrar. Så blir jag så nyfiken på "fönstret" i fönstret... Låter fint och fint blev det också med ängeln i fönstret.
Ha en fin helg! Själv ska jag försöka kurera min läbbiga förkylning.
Kram
Pia