Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



söndag 17 juni 2012

Marilyn Monroe

Ibland så kommer det in de allra roligaste brodyrbeställningar.
Som den här.
- jag vet inte vad jag ska ge bort i STUDENT-PRESENT.
Kan du sy en paradhandduk med Marilyn Monroe på?
?
Vad annorlunda o fint, jag tog fram vitaste tvättade linne,
och satte igång att designa.
 När jag ändå var på G med svart-vit brodyr
så passade jag på att göra denna tavla på svart linne.
Texten är vit.
Den här texten är det många som gillar.
Det är nog skönt att bli lite äldre.
Att släppa alla sina medmänniskor fria för att skapa sina egna liv,
och samtidigt fylla sitt egna med det man vill.

Nu ska jag visa er vad jag har i mitt vardagsrums-fönster.....
Jag har en gurka där.
Den slingrar sig runt  och har flera stycken små söta gurkor på sig.
Kan man ha så?
Ja, i år har jag valt att inte ha för mycket att göra.
Jag har en liten valp här som flyttat in.
Golden Retrievern Elvira just nu 11 veckor.
+ tre vuxna hundar, ett företag och min lilla vän "reumatismen" som måste
vårdas väl med promenader, yoga, stretching, kärlek o vila.
Den är lite vildare av sig sommartid har jag lärt mig.

Men lite blommor o pyssel behöver jag ha för att följa sommaren.
Hur har ni det?
Kram från Lotta


Inga kommentarer: