Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



måndag 23 juli 2012

En speciell 50-års present...


Det kommer in många roliga maskinbrodyr-beställningar nu.
I stort sett varje dag rasslar det till i min mail,
via facebook eller i min mobil.

I lördags när jag satt i vår Sy-Bod och jobbade så kom detta
STORA underbara lapptäcke in till mig.


Varje liten fot är urklippt och fastsydd
med säkra händer.
Varje liten tygbit kärleksfullt valt och tillklippt.
Så fantastiskt välgjort.
Jag fick äran att dekorera ett namn på täcket.
Vi valde tillsammans, Birgitta, som sytt lapptäcket, o jag,
ett fint typsnitt.

Till detta så passade dikten på Linne-lappen längst upp.
Det blir till en fin tavla.
- nu Birgitta är ni klara att grattulera din 50-åriga vännina.
//Lotta


Inga kommentarer: