Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



lördag 5 oktober 2013

Har funnit lediga timmar!


Har funnit lediga timmar!
Vilsamt.
Vi har haft vårat Solbergs-torp till uthyrning,
nu har vi fått nycklarna tillbaka till stillsamhet, skog o äng.
Vårat hus på Framnäs 6,
där jag jobbar med maskinbrodyr o transfers mm
har blivit så fullsmockat med maskiner o tillbehör,
och jag har svårt för att sluta arbeta.....
-då tar man bara hundar o man o åker iväg till Solberg för att
FINNA LEDIG TID.



Mat lagas oftast på vedspisen.
Här steker vi älgfärsbiffar från en älg som strövat på våra jaktmarker.
Disken diskas för hand i varmt gott vatten, det får ta sin tid.

Fleecejacka upp i öronen..
å nytt blont hår, naturröda kinder,
osminkat å skönt.

Plockar naturmaterial o pysslar

o pysslar igen.
Nästa gång jag skriver så är det nog från brodyrmaskinerna igen.
Vill bara dela med mig av mina lediga timmar också.
HA EN UNDERBAR LÅNG MÖRK HÖST !/Lotta

Inga kommentarer: