Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



fredag 6 december 2013

Julpyntar redan..


Hej Kära Ni !
I morse när jag drog upp rullgardinen fick jag
se att vintern kommit.
Underbart.
Bestämde mig snabbt för att bara vara hemma på gården
i mysbyxor o ullstrumpor, för att umgås med snön och hundarna. 
 VI BÖRJAR JULEN BAK LÄNGNES DETTA ÅR
Vintervita gardiner är uppsatta i köket.
Köpte mig fina, färdigblommande Amaryllisar (tyg).
Julgranen är strax klar i vår kammare.

 En nybroderad frottéhannduk i rött har vi hunnit med också.
Den hänger nu vid vedspisen.
Varför på detta viset då ?
Jo, för jag tänkte försöka ha en lugn fridfull jul.
Jag ska arbeta ganska mycket, och vid sidan av jobbtid så ska jag
göra roliga saker o må gott.
Det blir tid över för lite vintervila.
Gör så ni med.

// Lotta



Inga kommentarer: