Öijeberg Brodyratelje´
Bergebyvägen 4
685 34 TORSBY
070-250 50 95
oijebergbrodyr@gmail.com



tisdag 30 december 2014

In med ett nytt år 2015

.... tittar in på min blogg ....

Bloggen faller i glömska, det blir Facebook numera.
Men där går alla nyheter så fort,
Bilder o händelser försvinner i en rasande fart.
Hemsidor  och bloggar kan hända är gammaldags,
men dom finns kvar.



När jag ser ut genom mitt fönster idag,
så ser det "himlavackert" ut.
Termometern visar -18
Måste ut och se detta vackra i verkligheten och
få känna kall luft på kinderna.
-har ni någonsin känt något friskare än detta ?

Kom vovvarna så går vi ut....

Ja, det var som jag trodde, ännu finare och färgstarkare in the real life.
Min goldenfarbror Olle snosar omkring.
Vi har hägnat in hela gården med staket i höst.
Ger frihet till oss alla.

-å här kommer Elvira, Virran, Elvy, Virrvirr mm.
Hon är två och ett halvt år nu.
Efter kommer Sarek. Tror och hoppas vovvarna har det gott här.

Vi har skogen så här nära där vi bor på Kullen i Solberg.
Space - Space - Space
åt alla håll och kanter.
Vi har haft en veckas semester.
Umgåtts några timmar med familjen.
Bara varit i ullstrumpor och myskläder.
- men tror ni inte att när jag skulle slappna av och hämta krafter,
ja då slog halsont, förkylning och reumatismen till.
Ja, det går snart över.
Det är sånt som hör mänskligheten till.

Älsklingarna ville vara med på bild...
Kram mina vänner
&
GOTT NYTT ÅR !

Inga kommentarer: